• العربية
  • پښتو
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • پښتو
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

هرانا: شمار قربانیان حملات اسرائیل به ایران به هزار و ۵۴ کشته و چهار هزار و ۴۷۶ مجروح رسید

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۳:۴۸ (‎+۱ گرینویچ)

پس از ۱۲ روز جنگ میان جمهوری اسلامی و اسرائیل، سایت حقوق‌بشری هرانا گزارش داد که شمار کل جان‌باختگان و مجروحان حملات اسرائیل به شهرهای مختلف ایران، به پنج هزار و ۵۳۰ تن شامل شامل هزار و ۵۴ کشته و چهار هزار و ۴۷۶ مجروح رسید.

از میان افراد غیرنظامی ۴۱۷ تن کشته و دو هزار و ۷۲ تن مجروح و از میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی نیز ۳۱۸ تن کشته و ۲۵۶ تن مجروح شده‌اند.

همچنین وضعیت نظامی یا غیرنظامی بودن ۳۱۹ کشته و دو هزار و ۱۴۸ مجروح دیگر مشخص نشده و همچنان در دست بررسی است.

طبق گزارش هرانا، طی ۱۲ روز گذشته دست‌کم ۸۲۳ شهروند با اتهامات سیاسی یا امنیتی در ایران بازداشت شدند.

از میان آن‌ها ۲۸۶ شهروند به دلیل فعالیت در فضای مجاری و نشر محتوا در زمینه حمله اسرائیل به ایران و ۵۳۷ تن به دلایل امنیتی به‌دست ماموران انتظامی و امنیتی بازداشت شده‌اند.

پربازدیدترین‌ها

تشدید آرایش نظامی در بدخشان؛ جمعه فاتح نیروهایش را به حالت آماده‌باش درآورد
۱

تشدید آرایش نظامی در بدخشان؛ جمعه فاتح نیروهایش را به حالت آماده‌باش درآورد

۲

طالبان یحیی عنابی را در پنجشیر بازداشت کرد

۳

پنج سال زندان برای «نه» گفتن؛ روایت دختری که حاضر نشد تسلیم ازدواج اجباری شود

۴

انتقاد از طالبان در مراسم عاشورا: مردم نان ندارند سردمداران فعلی ظاهرشان را بررسی می‌کنند

۵

اتحادیه اروپا: از کاهش مصرف مواد مخدر و درمان معتادان در افغانستان حمایت می‌کنیم

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

گزارش نقض گسترده حقوق زنان افغان در حاکمیت طالبان به کمیته سازمان ملل ارائه شد

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۳:۴۴ (‎+۱ گرینویچ)
گزارش نقض گسترده حقوق زنان افغان در حاکمیت طالبان به کمیته سازمان ملل ارائه شد
100%

شماری از فعالان زن به نمایندگی از افغانستان، روز سه‌شنبه در ژنو گزارش دوره‌ای کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان را به سازمان ملل متحد ارائه کردند.

فوزیه کوفی، یکی از این فعالان از آلمان، کانادا، آسترالیا و هالند خواست که با توجه به تشدید بحران حقوق بشری، روند ارجاع پرونده طالبان به دادگاه لاهه را تسریع کنند.

در این نشست که با حضور سفیر افغانستان در ژنو، نمایندگان نهادهای حقوق بشری، فعالان زن و اعضای کمیته برگزار شد، گزارش افغانستان به کمیته رفع کلیه تبعیض علیه زنان ارایه شد. اعضای نشست، تبعیض سیستماتیک و سرکوب زنان و دختران توسط طالبان را مورد بررسی قرار دادند.

فوزیه کوفی، معاون پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، در گفت‌وگو با افغانستان اینترنشنال گفت این گزارش وضعیت زنان افغانستان، به‌ویژه در عرصه مشارکت سیاسی، حق آموزش، و دسترسی به خدمات صحی را بررسی کرده است.

او افزود که امروز در ژنو، این گزارش با دقت بررسی شد و همه شرکت‌کنندگان در مورد محتوای آن اتفاق نظر داشتند. خانم کوفی تاکید کرد که گزارش اکنون برای بررسی به کشورهای عضو کنوانسیون رفع کلیه تبعیض علیه زنان ارسال خواهد شد.

آلمان، استرالیا، کانادا و هالند هشدار دادند که اگر وضعیت زنان و دختران افغانستان تغییر نکند، از طالبان به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت خواهند کرد. این چهار کشور تاکید کرده‌اند که نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان باید متوقف شود.

کوفی خاطرنشان کرد که این کشورها که متعهد به پیگیری حقوقی در دیوان بین‌المللی دادگستری شده‌اند، باید سریع‌تر اقدام کنند و موضوع حقوق زنان را در مرکز توجه قرار دهند.

او همچنین تاکید کرد که زنان افغانستان از زمان بازگشت طالبان به قدرت، به‌صورت سیستماتیک از تمام عرصه‌های عمومی، آموزشی، سیاسی و اقتصادی حذف شده‌اند. به گفته‌ وی، این روند نه‌تنها نقض آشکار حقوق بشر است، بلکه به‌طور مستقیم با مواد ۷ و ۸ کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، که بر حق مشارکت زنان در زندگی سیاسی و عمومی تاکید دارد، در تضاد قرار دارد.

شرکت‌کنندگان نشست امروز نگرانی عمیق خود را از ادامه نقض گسترده و سازمان‌یافته حقوق زنان در افغانستان ابراز داشتند و خواستار اقدام عملی و هماهنگ جامعه جهانی برای فشار بر طالبان در راستای رعایت تعهدات بین‌المللی حقوق بشری شدند.

افغانستان در سال ۲۰۰۳ به کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان پیوست. بر اساس این کنوانسیون رفع کلیه تبعیض علیه زنان، دولت افغانستان موظف است قوانین داخلی خود را با مفاد کنوانسیون هماهنگ سازد و هر ساله گزارشی از وضعیت زنان را به کمیته رفع تبعیض علیه زنان ارائه دهد.

دولت پیشین افغانستان نخستین گزارش خود را در سال ۲۰۱۱ و دومین گزارش را در سال ۲۰۱۹ ارائه کرد. گزارش بعدی باید در سال جاری ارائه می‌شد، اما به دلیل نبود یک دولت مشروع در کشور، گروهی از زنان فعال تصمیم گرفتند به نمایندگی از افغانستان، این گزارش را به سازمان ملل ارائه دهند.

گزارش اولیه امریکا 'نابودی کامل تاسیسات اتمی ایران را تایید نمی‌کند'

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۲:۲۰ (‎+۱ گرینویچ)
گزارش اولیه امریکا 'نابودی کامل تاسیسات اتمی ایران را تایید نمی‌کند'
100%

یک گزارش اولیه و محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که تاسیسات اتمی ایران، به خصوص فردو، در حملات امریکا از بین نرفته اند و نهایتا فعالیت این تاسیسات را برای چند ماهی عقب انداخته است.

به نقل از نیویارک تایمز، یافته‌های این گزارش که از سوی سازمان اطلاعات دفاعی پنتاگون تهیه شده، حاکی از آن است که اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد نابودی این تاسیسات اغراق آمیز است و ایران می‌تواند تخریبات این تاسیسات را در کمتر از شش ماه ترمیم کند.

همچنان، در این حمله به اورانیوم غنی شده ۶۰ درصدی ایران آسیبی نرسیده و این به معنای آن است که جمهوری اسلامی همچنان توان دستیابی به اورانیوم با استفاده نظامی را در اختیار دارد.

در واکنش به این گزارش، کارولین لویت، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، آن را «کاملاً نادرست» خوانده و رد کرده است. در مقابل، نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در بیانیه‌ای ویدیویی، عملیات نظامی مشترک با امریکا را یک «پیروزی تاریخی» خواند و مدعی شد تاسیسات فردو به‌طور کامل نابود شده‌اند و برنامه هسته‌ای حکومت ایران «به فاضلاب ریخته شده است.»

پیت هگست، وزیر دفاع امریکا روز یکشنبه گفت که این حملات «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را محو کرده است.»

100%

یک مقام امریکایی به رویترز گفت که ایالات متحده هنوز از میزان خسارت این تاسیسات اطلاع دقیقی ندارد.

یک منبع دیگر نیز به این خبرگزاری گفت که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از بین نرفته است و در واقع، برنامه هسته‌ای این کشور ممکن است تنها یک یا دو ماه به عقب افتاده باشد.

پنتاگون آسیب دیدن جزئی برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد. پیت هگست در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «بر اساس هر آنچه دیده‌ایم، این بمباران توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را از بین برده است.»

به گفته کاخ سفید، جگنده های ایالات متحده ۱۴ بمب سنگرشکن را بر تاسیسات فردو ریخت.

سخنگوی ترامپ در این مورد گفت: «همه می‌دانند وقتی چهارده بمب ۳۰ هزار پوندی به طور کامل به اهداف شان اصابت کنند چه اتفاقی می‌افتد: نابودی کامل.»

رویترز نوشت که ارزیابی‌های نظامی اولیه می‌توانند با پیدا شدن اطلاعات بیشتر تغییر کنند و تفاوت دیدگاه‌ها در بین سازمان‌های اطلاعاتی مختلف ایالات متحده امری غیرعادی نیست.


برادر محمود شاه حبیبی: برادرم در زندان طالبان در قندهار است

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۱:۳۸ (‎+۱ گرینویچ)
برادر محمود شاه حبیبی: برادرم در زندان طالبان در قندهار است
100%

احمدشاه حبیبی، برادر محمودشاه حبیبی در واکنش به تعیین جایزه پنج میلیون دالری امریکا برای یافتن سرنخی از برادرش، به افغانستان اینترنشنال گفت که محمودشاه در زندان طالبان در قندهار محبوس است.

او افزود که با مقامات طالبان، از جمله معین وزارت امر به معروف، درباره سرنوشت برادرش گفت‌وگو کرده و درخواست کمک کرده است، اما معین این وزارت اظهار داشت که رسیدگی به این موضوع از توان او بالاست.

ایالات متحده برای کسب اطلاعاتی درباره محمودشاه حبیبی، رئیس پیشین اداره هوانوردی ملکی افغانستان که شهروند امریکا نیز است، جایزه پنج میلیون دالری تعیین کرده است.

احمدشاه حبیبی به نقل از منابعی در درون طالبان گفت که مطمئن است برادرش در زندان طالبان به سر می‌برد.

طالبان هرگونه اطلاع از وضعیت محمودشاه را تکذیب کرده‌ است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه، گفته است که محمودشاه حبیبی در زندان این گروه نیست. پیش از این، طالبان در پی فشارهای امریکا، شماری از گروگان‌های امریکایی را آزاد کرد.

احمدشاه اظهار داشت که سه سال از ربوده شدن برادرش در کابل می‌گذرد، اما در این مدت هیچ تماس و ارتباطی با وی نداشته‌اند.

محمودشاه حبیبی، در اسد ۱۴۰۱، همراه با شماری از کارمندان یک شرکت خارجی در کابل بازداشت شد. طالبان وی را متهم به دست‌داشتن در افشای محل اختفای ایمن‌الظواهری رهبر القاعده کرده است.

ایالات متحده تلاش‌هایی برای متقاعد کردن طالبان به آزادی این شهروند امریکایی افغان‌تبار انجام داده، اما این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

پزشکیان به ولیعهد عربستان: آماده حل‌وفصل اختلافات با امریکا هستیم

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۰:۵۲ (‎+۱ گرینویچ)
پزشکیان به ولیعهد عربستان: آماده حل‌وفصل اختلافات با امریکا هستیم
100%

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اعلام کرد که ایران آماده حل‌وفصل اختلافات با امریکا بر اساس چارچوب‌های بین‌المللی است. ولیعهد عربستان نیز خواستار آغاز هرچه سریع‌تر مذاکرات میان ایران و امریکا شد.

دفتر ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد که پزشکیان بعدازظهر سه‌شنبه در این تماس تلفنی، از «مواضع صریح و حمایت‌های عربستان سعودی» در جنگ با اسرائیل قدردانی کرده است.

رئیس‌جمهور ایران با اشاره به حملات امریکا به پایگاه‌های هسته‌ای ایران، اظهار داشت که ایران «در پاسخ به مشارکت مستقیم امریکا در حمله به تمامیت ارضی خود، ناچار به انجام حمله موشکی به پایگاه امریکا در خاک کشور دوست و برادر، قطر، شده است.»

پزشکیان تاکید کرد: «ایران آماده حل‌وفصل مسائل با امریکا بر پایه اصول بین‌المللی است و هیچ‌گاه خواسته‌ای فراتر از حقوق خود نداشته است. در این مسیر، از مساعدت کشورهای دوست و برادر استقبال می‌کنیم.»

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفت که کشورش برای فشار بر اسرائیل و توقف حملات، تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی افزود: «ما تاکید کرده‌ایم که هیچ‌یک از کشورهای منطقه آسمان خود را برای اقدام علیه ایران باز نکرده و نخواهند کرد و از پایگاه‌های امریکا در کشورهای ما نیز عملیاتی علیه ایران انجام نخواهد شد.»

ولیعهد عربستان در صحبت با پزشکیان، حمله ایران به پایگاه امریکا در قطر را «نقض آشکار تمامیت ارضی قطر» خوانده است. او همچنان از آتش‌بس میان ایران و اسرائیل استقبال کرده و خواستار پایبندی همه طرف‌ها به این آتش بس شده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای نوشت که محمد بن‌ سلمان، بر حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مذاکره تاکید کرده است.

محمد بن سلمان تاکید کرد: « مذاکرات میان ایران و امریکا هر چه سریع‌تر آغاز و به نتیجه برسد تا منشا نگرانی‌ها از بین برود.»

عباس عراقچی: هیچ کس در ایران فناوری هسته‌ای را کنار نخواهد گذاشت

۳ سرطان ۱۴۰۴، ۲۰:۴۲ (‎+۱ گرینویچ)

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران گفت تهران پس از ۱۲ روز درگیری با اسرائیل، برای حفظ برنامه هسته‌ای خود مصمم‌تر از قبل است.

عراقچی به وبسایت خبری العربی الجدید گفت: «ما تلاش بسیار زیادی برای دستیابی به این فناوری به کرده ایم. دانشمندان ما فداکاری‌های عظیمی انجام دادند و حتی جان خود را برای این هدف از دست دادند.»

وی افزود: «مردم ما برای این [فناوری] سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و جنگی بر سر این مسئله بر ملت ما تحمیل شد. قطعی است که هیچ کس در ایران این فناوری را رها نخواهد کرد.»

اسرائیل امروز تهدید کرد که تلاش ایران برای بازسازی تاسیسات غنی سازی اورانیوم اقدام قاطع این کشور را به دنبال خواهد داشت.