جمهوری اسلامی میگوید امریکا با حمله به ایران یادداشت تفاهم را نقض کرد

وزارت خارجه جمهوری اسلامی حملات امریکا به اهدافی در ایران را محکوم کرد و این حملات را «وحشیانه» و نقض یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران خواند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی حملات امریکا به اهدافی در ایران را محکوم کرد و این حملات را «وحشیانه» و نقض یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران خواند.
این وزارتخانه در بیانیهای نوشت: «مسئولیت پیامدهای این وضعیت بر عهده امریکا و طرفهایی است که به هر نحوی در ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه امریکا همدستی کنند.»
وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت که حملات امریکا تاسیسات نظارت ساحلی در جنوب ایران را هدف قرار داده است و جمهوری اسلامی در پاسخ، اهداف مرتبط با نیروهای امریکایی در منطقه را هدف قرار داده، اما مشخص نکرد این حملات در کدام کشور انجام شده است.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی در ادامه به کشورهای منطقه هشدار داد «اصل حسن همجواری» را رعایت کنند و اجازه ندهند از خاک آنها برای حمله به ایران استفاده شود.
فرماندهی مرکزی امریکا، سنتکام، میگوید نیروهای این فرماندهی در ساعات پایانی جمعه شب، ششم سرطان، «در واکنشی قدرتمند» به حمله روز قبل به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز، حملاتی علیه ایران انجام دادند.
سپاه پاسداران میگوید نیروی دریایی این نهاد در پاسخ به آنچه «تجاوز و عهدشکنی امریکا» خوانده، به نقاط استقرار ارتش امریکا در منطقه حمله کرده است.