• العربية
  • پښتو
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • پښتو
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • رادیو
  • افغانستان
  • جهان
  • زاویه
  • صفحه شما
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

تیراندازی در ایستگاه تراموای شهر جافا در حومه پایتخت اسرائیل

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱ (‎+۱ گرینویچ)

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های اسرائيلی، در ایستگای تراموای شهر جافا در حومه تل‌آویو تیراندازی شده است. بر اساس این گزارش‌ها، در این حمله تعدادی مجروح شده‌اند و پولیس این حمله را «تروریستی» اعلام کرده است.

گفته شده مهاجمان دو نفر بوده‌اند و دست‌کم ۱۰ نفر در نتیجه این تیراندازی‌ها مجروح شده‌اند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم است.


پربازدیدترین‌ها

جنگ طلا؛ رهبر طالبان فرمانی درباره زرشویی صادر کرد
۱
اختصاصی

جنگ طلا؛ رهبر طالبان فرمانی درباره زرشویی صادر کرد

۲

اسرائیل از شلیک راکت‌های ایران به سمت این کشور خبر داد

۳

سازمان کردستانی: یک مقام طالبان در سرپل 'مادر و دختر کُرد ایرانی را کشته است'

۴

یک نظامی پیشین در غور ترور شد

۵

سخنگوی طالبان می‌گوید به پرونده مرد زخمی در حادثه با مقام محلی قندوز رسیدگی شده است

•
•
•

مطالب بیشتر

ارتش اسرائیل می‌گوید حمله ایران به اسرائیل گسترده خواهد بود

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۷:۲۷ (‎+۱ گرینویچ)
ارتش اسرائیل می‌گوید حمله ایران به اسرائیل گسترده خواهد بود
100%

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود حمله موشکی احتمالی از سمت ایران گسترده باشد. رسانه‌های غربی در ساعات اخیر گزارش دادند که احتمال می‌رود جمهوری اسلامی شامگاه سه‌شنبه با موشک بالستیک به اسرائیل حمله کند.

هاگاری در یک کنفرانس خبری گفت: «ما این تهدید را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. از عموم مردم می‌خواهیم که دستورالعمل‌های ارتش را دنبال کنند. آتش از سوی ایران ممکن است گسترده باشد.»

هاگاری افزود: «وقتی آژیر خطر به صدا در می‌آید، از شما خواسته می‌شود که به یک منطقه محافظت‌شده بروید و تا زمانی که به شما اطلاع داده نشده است، در آنجا بمانید.»

امروز، یک مقام ارشد اسرائیلی به اکسیوس گفت که بر اساس آخرین اطلاعات، ایران تا «چند ساعت آینده» به اسرائیل حمله خواهد کرد.
یک منبع آگاه گفت که بر اساس ارزیابی‌ها، دامنه حمله ایران مشابه نخستین حمله مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل در ماه حمل خواهد بود.‌

در همین‌حال یک مقام ارشد کاخ سفید به اکسیوس گفت که ایالات متحده نشانه‌هایی دارد که ایران در حال آماده شدن برای حمله قریب الوقوع موشک بالستیک علیه اسرائیل است.

سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل از سوی ایالات متحده از «آمادگی ایران برای شلیک موشک به اسرائیل» مطلع شده است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد «تهدید هوایی ایران» به دست نیامده است.

او افزود: «سیستم‌های پدافند هوایی ما کاملا آماده است و جت‌های نیروی هوایی در حال گشت‌زنی در آسمان هستند. ما به همراه شرکای خود و ایالات متحده در اوج آمادگی در حمله و دفاع هستیم و تحولات ایران را با هم دنبال می‌کنیم. حمله ایران به اسرائیل عواقبی خواهد داشت.»

پس از کشته‌شدن معاون عملیاتی سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به بیروت، تهران قول داده بود که از اسرائیل انتقام بگیرد.

کاخ سفید درباره «عواقب شدید» حمله احتمالی ایران به اسرائیل هشدار داده است.

نخست وزیر اسرائیل این هفته در سخنرانی خود در سازمان ملل به دولت ایران هشدار داد که اگر به اسرائیل حمله کند، پاسخ متقابل را دریافت خواهد کرد.

تام وست از سمت نماینده ویژه امریکا برای افغانستان کنار می‌رود

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴ (‎+۱ گرینویچ)
تام وست از سمت نماینده ویژه امریکا برای افغانستان کنار می‌رود
100%

وزیر خارجه امریکا اعلام کرد تام وست، نماینده امریکا برای افغانستان از سمتش کنار می‌رود و سرپرست دفتر هماهنگی تحریم‌های وزارت خارجه امریکا می‌شود. کرن دکر، شارژدافیر سفارت امریکا و رینا امیری، نماینده امریکا برای زنان افغان وظایفش را پیش می‌برند.

وزیر خارجه امریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای از نقش تام وست در چهار سال گذشته تقدیر کرد و اظهار داشت که او به‌خوبی سیاست‌های امریکا در افغانستان را اجرا کرده است.

اگرچه بلینکن درباره جانشین تام وست چیزی نگفته است، اما تاکید کرده که هدایت امور افغانستان توسط کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان، رینا امیری، نماینده ویژه در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان، و جان مارک پومرشایم، معاون دستیار وزیر خارجه در امور آسیای مرکزی، ادامه خواهد یافت.

وزارت خارجه امریکا تاکید کرد: «تعهد ایالات متحده به افغانستان همچنان یک اولویت پایدار است.»

بنا به اعلامیه بلینکن، تام وست رهبری اقدامات گسترده بشردوستانه را بر عهده داشت تااز وقوع قحطی گسترده در افغانستان جلوگیری شود و نیازهای فوری میلیون‌ها افغان را برآورده گردد.

وزیر خارجه امریکا با اشاره به تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان تصریح کرد که امریکا همچنان به نظارت بر تهدیدهای تروریستی ادامه می‌دهد و اجازه نخواهد داد که افغانستان به سکویی برای حملات تروریستی علیه خاک امریکا یا متحدانش تبدیل شود.

همچنین، این وزارت افزود که تام وست برای تخلیه افغان‌های همکار امریکا و آزادی شهروندان بازداشت شده ایالات متحده تلاش زیادی کرد و جز اولویت‌هایش بود.

تام وست در اکتبر ۲۰۲۱ به‌عنوان نماینده ویژه امریکا برای افغانستان منصوب شد. پیش از او، زلمی خلیلزاد این سمت را بر عهده داشت. هر دو در امضای توافق‌نامه دوحه نقش مهمی داشتند. وست به‌عنوان معاون خلیلزاد در مذاکرات دوحه فعالیت می‌کرد.

با تصمیم اخیر وزارت خارجه امریکا، به نظر می‌رسد که «سمت نماینده ویژه امریکا برای افغانستان» رسماً از ساختار این وزارت حذف شده است.

منابع آگاه: شبکه حقانی جنگجویان خارجی را در پایگاه سابق سی‌آی‌ای در خوست آموزش می‌دهد

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۸ (‎+۱ گرینویچ)
منابع آگاه: شبکه حقانی جنگجویان خارجی را در پایگاه سابق سی‌آی‌ای در خوست آموزش می‌دهد
100%

چند منبع آگاه در خوست به افغانستان اینترنشنال گفتند شبکه حقانی صدها جنگجو، از جمله اعضای القاعده و تی‌تی‌پی را در پایگاه سابق سی‌آی‌ای در این ولایت آموزش می‌دهد. منابع گفتند شمار جنگجویانی که در این پایگاه آموزش می‌بینند به دو هزار نفر می‌رسد.

به گفته منابع آگاه،‌ سراج الدین حقانی، رئیس شبکه حقانی و وزیر داخله طالبان هر از چندی از این پایگاه دیدن می‌کند.

منابع به افغانستان اینترنشنال گفتند که احمدالله سرحی، دوست نزدیک سراج الدین حقانی مسئول پایگاه سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) در خوست است و جنگجویان حاضر در این پایگاه در نهادهای امنیتی حکومت طالبان ثبت نشده‌اند.

افغانستان اینترنشنال نیز با چند نفری که هنوز به این پایگاه رفت و آمد دارند، صحبت کرده است. آن‌ها گفتند که حدود ۲۰۰۰ جنگجو شامل افغان‌ها، شبه نظامیان القاعده و اعضای تحریک طالبان پاکستان در آن حضور دارند.

منابع گفتند که سراج‌الدین حقانی به هر یک از این جنگجویان ۱۹ هزار افغانی معاش می‌دهد اما پولی که به فرماندهان در این پایگاه داده می‌شود بیشتر است.

به گفته منابع، هویت جنگجویان در این پایگاه مخفی نگه داشته می‌شود و آن‌ها هر زمان که بیرون می‌روند، چهره خود را از مردم پنهان می‌کنند.

برخی از باشندگان خوست که این جنگجویان را دیده‌اند به افغانستان اینترنشنال گفتند که هرگاه آن‌ها را می‌بینند، به یاد سربازان سابق قطعه محافظتی خوست می‌افتند که در دولت سابق در این پایگاه توسط سیا آموزش دیدند.

قطعه محافظتی خوست(KPF) در گذشته در این ولایت فعال بود و توسط ماموران سیا آموزش می‌‌دیدند و هزینه‌های مالی آن نیز از سوی ایالات متحده امریکا پرداخت می‌شد.

به گفته آنها، جنگجویانی که در این پایگاه آموزش می‌‌بینند یونیفورم نظامی قطعه محافظتی را به تن دارند، صورت‌های آنها پوشیده است، سلاح‌های امریکایی در دست دارند و سوار موترهای لندکروزر موسوم به سیمرغ می‌شوند و اجازه نمی‌دهند موترهای معمولی به آنها نزدیک شوند.

با وجود اینکه ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در قندهار موترهای سیمرغ را از افراد خود جمع‌آوری کرد و به نیروهای ویژه خود داد، اما جنگجویان تحت امر سراج الدین حقانی همچنان از این موترها استفاده می‌کنند.

منابع آگاه همچنین گفتند که شبکه حقانی یک واحد ویژه انتحاری را سازماندهی کرده و در پایگاه سابق سیا در خوست نگهداری می‌کند.

شبکه حقانی به رهبری سراج الدین حقانی به حملات انتحاری مرگبار در شهرها و انفجار موترهای بمب‌گذاری شده در دوره جمهوریت شهرت دارد.

به گفته منابع،‌ سراج الدین حقانی این گروه انتحاری را نه تنها برای مقابله با هر تهدیدی در آینده حفظ کرده است، بلکه به‌دنبال افزایش شمار جنگجویان خود در قالب یک نیروی سازمان یافته است.

فردی که به پایگاه سابق سیا در خوست رفت و آمد می‌کند، گفت: «هر روز که می‌گذرد حضور جنگجویان بیشتر می‌شود و افراد جدیدی به این مکان انتقال می‌یابند.»

بر اساس اطلاعات منابع، پس از سقوط دولت پیشین، سراج‌الدین حقانی کنترول پایگاه قطعه محافظتی را به دست گرفت.

این پایگاه توسط استخبارات ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ برای مبارزه با القاعده ایجاد شد و بعداً به نام اولین سرباز امریکایی که در سال ۲۰۰۲ در خوست کشته شد، آن را «چپمن» نامید.

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در سال ۲۰۰۱ حدود ۱۰ هزار سرباز از باشندگان محلی خوست را در این پایگاه آموزش داد و آنها را در جاده‌های اصلی بین خوست، پکتیا و پکتیکا مستقر کرد.

نیروهای امریکایی این سربازان را با سلاح‌های پیشرفته مجهز کردند که حملات مرگباری را علیه طالبان انجام دادند.

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا همچنین از این پایگاه یک رشته حملات پهپادی را علیه القاعده و طالبان در وزیرستان شمالی انجام داد.

در دسامبر ۲۰۰۹، همام خلیل البلاوی، یک شهروند فلسطینی اردنی الاصل، یک حمله انتحاری در داخل پایگاه سیا در خوست انجام داد و هشت افسر سیا و یک افسر اطلاعاتی اردنی را کشت.

پس از این حمله ویدئویی از بیت‌الله محسود، رهبر کشته‌شده تحریک طالبان پاکستان و همام خلیل البلاوی عامل انتحاری منتشر شد که در آن از طرح این حمله صحبت می‌کردند.

آندرس اینیستا، یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ از فوتبال خداحافظی می‌کند

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴ (‎+۱ گرینویچ)
آندرس اینیستا، یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ از فوتبال خداحافظی می‌کند
100%

آندرس اینیستا، اسطوره باشگاه بارسلونا و فوتبال اسپانیا اعلام کرد که روز هشتم اکتوبر (١٧ میزان ١٤٠٣) در یک مراسم ویژه، به شکل رسمی با فوتبال خداحافظی می‌کند. اینیستا حالا ٤٠ ساله است. او در فوتبال باشگاهی و ملی به افتخارات بزرگی دست یافت و یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال بود.

اینیستا که دوست دارد در مربیگری فوتبال نیز فعالیت کند، توانست به افتخارات زیادی در فوتبال دست یابد.

افتخارات اینیستا:

قهرمانی در جام جهانی

قهرمانی در جام ملت‌های اروپا

قهرمانی در چهار دورهلیگ قهرمانان اروپا

قهرمانی در ٩ دورهلالیگا

قهرمانی در شش دورهکوپا دل ری

قهرمانی در ٧ سوپرکاپ اسپانیا

فتح سه سوپرکاپ اروپا

فتح سهجام باشگاه‌های جهان

کسب جایزه بهترین بازیکن سال یوفا ٢٠١٢

کسب جایزه بهترین بازیکن یورو ٢٠١٢

100%

وزیر دفاع اوکراین سه معاون خود را برکنار کرد

۱۰ میزان ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶ (‎+۱ گرینویچ)
وزیر دفاع اوکراین سه معاون خود را برکنار کرد
100%

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین سه معاون خود و یک منشی دولتی را برکنار کرد و گفت اصلاحات گسترده‌ای در بخش دفاعی کشور، آغاز شده است. او همچنین تاکید کرد که سیستم تدارکات دفاعی اوکراین در همکاری با نهادهای ضدفساد، اصلاح خواهد شد.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه، دهم میزان اعلام کرد که پیشنهاد برکناری استانیسلاو هایدر، الکساندر سرگی، یوری جیگیر، معاونان و لیودمیلا داراگان، منشی دولتی را به کابینه وزیران کشور ارائه کرده است.

وزیر دفاع اوکراین گفت: «اسپتس‌تکنواکسپورت از اداره کل اطلاعات به وزارت دفاع منتقل می‌شود. من قصد دارم سیستم تدارکات را در همکاری نزدیک با نهادهای اجرای قانون و سازمان‌های ضدفساد، پاکسازی کنم.»

اسپتس‌تکنواکسپورت یکی از سازمان‌های دولتی اوکراین در زمینه خرید دفاعی است به دلیل رسوایی‌های مالی بدنام شده است.

دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین پارسال اعلام کرد که سران سابق این سازمان به پولشویی بیش از دو میلیون دالر در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مشکوک هستند.

وزیر دفاع اوکراین همچنین اعلام کرد که به ایجاد اصلاحات در آژانس اکتساب غیرکشنده دفاعی (DOT) نیز ادامه خواهند داد و به زودی هیتی نظارتی جداگانه برای بررسی هر دو ساختار ایجاد خواهد شد.

آقای عمروف بر شفافیت سیستم دفاعی تأکید کرد و گفت هرگونه تلاش داخلی و خارجی برای تأثیرگذاری بر این سیستم‌ها غیرقابل قبول است.